Parasole reklamowe w marketingu

Parasole reklamowe

Parasole reklamowe

Współczesny marketing staje się coraz bardziej wymagający dla reklamodawców. Działania przez nich podejmowane przybierają coraz bardziej efektowne formy. Do najpopularniejszych narzędzi marketingowych należą bez wątpienia gadżety reklamowe. Im bardziej są one atrakcyjne, tym większe są szanse, że przyciągną uwagę potencjalnych klientów, a więc spełnią podstawową rolę reklamy. Z tego powodu dokłada się wszelkich starań, aby przedmioty te odznaczały się atrakcyjnym wyglądem, nieszablonowymi rozwiązaniami wizualnymi, bądź też efektownymi dodatkami lub nadrukami. Wśród rozmaitych gadżetów reklamowych na szczególną uwagę zasługują parasole.

Jest to spowodowane dwoma podstawowymi czynnikami. Po pierwsze parasole reklamowe należą do przedmiotów codziennego, powszechnego użytku. Każdy używa parasoli i każdy ich potrzebuje. Wynika z tego, że emisja tych gadżetów jest bardzo korzystna także dla klientów – zyskują oni przedmiot o praktycznym zastosowaniu w życiu codziennym. Korzyści wynikające z tego dla reklamodawców są oczywiste – potencjalny klient, zadowolony z otrzymania przydatnego przedmiotu, chętniej skorzysta z oferty danej firmy.

Po drugie natomiast parasole reklamowe posiadają dużą powierzchnię, na której łatwo można umieścić różnorodne nadruki, loga, hasła reklamowe, itp. W przeciwieństwie do wielu innych gadżetów, jak np. breloczki na klucze, długopisy czy kubki, gdzie powierzchnia jest mała, parasole nadają się na tego rodzaju reklamę znakomicie.

Jak parasole reklamowe mogą trafić do potencjalnego klienta? Jest na to wiele sposobów. Najprostszym z nich jest po prostu rozdawanie tych gadżetów przechodniom, w miejscu uczęszczanym regularnie przez dużą liczbę ludzi. Inną metodą dystrybucji jest organizowanie różnego rodzaju imprez plenerowych, na których tego rodzaju gadżety będą rozdawane, sprzedawane lub też będą stanowiły nagrodę za zwycięstwo w organizowanym konkursie. Jak wspomniano wyżej, marketing wymaga od reklamodawców kreatywności. Wymyślać oni mogą zatem inne, bardziej wyrafinowane sposoby dystrybucji gadżetów reklamowych, w tym parasoli.