Lizaki to jedne ze słodkości, które większości z nas kojarzą nam się z czasami dzieciństwa. Tego typu produkt jest jednym z najpopularniejszych gadżetów reklamowych. Nie ma w tym nic dziwnego – jest on zarówno skuteczny, jak i niedrogi. Sprawia to, że na jego zakup decydują się zarówno korporacje o międzynarodowym zasięgu, jak i małe, rodzinne firmy. Lizaki dostępne są w rozmaitych wersjach różniących się od siebie smakiem, kształtem, wielkością oraz ceną. Można je dodawać do składanych przez klientów zamówień lub wręczać podczas rozmaitych branżowych eventów. Większość z nas nie zastanawia się jednak, jaka jest historia tych słodkości. W poniższym wpisie znajdziecie garść ciekawostek związanych z tym zagadnieniem.Najbardzej znane lizaki reklamowe to te marki Chupa Chups. Jaką mają one historię? Sięga ona 1958 roku. Słodkości te zostały stworzone przez hiszpańskiego producenta, Enrica Bernata. Postanowił on wykonać cukierka na patyku, którego można będzie z łatwością zjeść, bez brudzenia rąk, jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnych słodkości. Swój wynalazek nazwał „Gol”, bazując na skojarzeniu strzelanego do bramki gola w momencie, gdy okrągły lizak jest wkładany do ust. Jako że nazwa ta nie przyjęła się, Bernat zwrócił się do agencji reklamowej, która zaproponowała nazwę „Chupa Chups.”
Ważną datą w historii produktów, jakimi są lizaki reklamowe jest 1969 rok, kiedy to twórca słodkości opowiedział o swoim biznesie przyjacielowi – Salvadorowi Dali. Zaproponował on, że zaprojektuje logo słodyczy. Nazwę lizaka otacza wzór stokrotki. W pierwotnej wersji opakowania wykorzystane zostały barwy Hiszpanii.
Lizaki reklamowe Chupa Chups cieszą się obecnie ogromną popularnością na całym świecie i są dostępne w ponad 160 krajach i kilkudziesięciu różnych smakach. Mottem firmy jest „Life Less Serious” W latach dziewięćdziesiątych lizaki te zostały wysłane na stację kosmiczną. Zamawiając takie lizaki, warto zadbać o odpowiednie zaprojektowanie znajdującej się na ich opakowaniu grafiki. W zależności od dostępnej przestrzeni, znaleźć może się tam nazwa firmy, jej logo oraz slogan reklamowy.