Zakopane, jedna z najbardziej znanych polskich miejscowości turystycznych, doświadcza każdego roku obecności tysięcy turystów, w tym nie tylko z Polski. Część z nich pochodzi z takich krajów jak Czechy, Słowacja, Niemcy oraz innych. Zakopane, jako taka miejscowość, jest także miejscem silnej promocji z wykorzystaniem popularnych narzędzi i metod marketingowych. Można wśród nich wymienić dystrybucję gadżetów, które są jednocześnie pamiątkami i przedmiotami promującymi miasto. Zakopane jest pełne sklepów z pamiątkami, w których można takie pamiątki – gadżety nabyć. Wśród nich wielką popularnością cieszą się długopisy.
Skąd taka popularność tych właśnie gadżetów? Wszystko bierze się z tego, że długopisy reklamowe są przedmiotami praktycznego zastosowania, wykorzystywanymi regularnie w sytuacjach życia codziennego. Stąd bardzo wielu turystów zdecyduje się na właśnie taką pamiątkę z podróży do Zakopanego.
Długopisy reklamowe, promujące tą najbardziej znaną górską miejscowość w Polsce, najczęściej nawiązują do tamtejszej symboliki oraz noszą elementy kojarzące się z górami i Zakopanem. Taka symbolika jest najczęściej nadrukowana na powierzchni długopisów. Nadruki są tymi właśnie elementami, które decydują o ostatecznym wyglądzie każdego gadżetu, który je posiada.
Jaka konkretnie symbolika Zakopanego i gór może być nadrukowana na takich długopisach? Przede wszystkim same góry, w tym te najbardziej znane, jak Giewont, Rysy czy Gubałówka. Ponadto mogą tam się znajdować ogólne widoki gór, zwierzęta spotykane w tym rejonie, Krupówki – najbardziej znana zakopiańska ulica, a także wiele innych symboli. Takie długopisy reklamowe stanowią idealną pamiątkę i nadają się np. do powieszenia na ścianie czy trzymania na biurku. Będą przypominać o wizycie w tym miejscu i sprawią, że być może konkretny turysta za jakiś czas do Zakopanego powróci.
Jeśli tak będzie, skutek zostanie osiągnięty. Celem głównym promocji Zakopanego jest bowiem przyciąganie nowych turystów, ale przede wszystkim sprawienie, aby ci, którzy już raz tu przybyli, zechcieli powrócić.